Impact van het hoogst Onwaarschijnlijke

Deel I    ARCHITECTUUR    28/4/18 – 3/6/18

van 28 april tot 3 juni 2018

zaterdag en zondag van 14u tot 18u

 

Opening in aanwezigheid van de kunstenaars

zaterdag 28 april van 14u tot 19u

Met ‘Liquid City – Vloeibare Stad’ heeft Triënnale Brugge 2018 gezorgd voor de inspiratie van het tentoonstellingsconcept ‘De impact van het hoogst onwaarschijnlijke’ in Black Swan Gallery. Waar in de historische binnenstad van Brugge een kunstparcours is uitgezet met installaties van kunstenaars en architecten, is de galerie de plaats voor 1 tentoonstelling in 2 delen, waar kunst en architectuur eveneens zorgen voor kruisbestuiving.

In deze twee tentoonstellingen wordt beeld gegeven aan ‘ impact van het hoogst onwaarschijnlijke’, als symbool voor toevallige gebeurtenissen die ons leven kunnen bepalen. In de idee van de vloeibare maatschappij wordt niet alleen letterlijk verwezen naar water, maar ook naar verandering of onzekerheid, beweging en vernieuwing. Een toevallige gebeurtenis kan een gigantische impact hebben op ons persoonlijk bestaan, zoals een natuurfenomeen of een bijzondere ontmoeting. Vaak lijkt zoiets onvoorspelbaar, lijken we meer aandacht te hebben voor details en richten we ons vooral op wat we al kennen. Deze tentoonstelling wordt een creatieve broedplaats om stil te staan bij wat we misschien nog niet weten, is er aandacht voor voorspellingen, maar ook voor verrassingen.

Deel één focust op ‘Architectuur’, Alexandra Crouwers, Nick Ervinck, Hans Vandekerckhove, Peter Van Driessche en Karen Vermeren worden samengebracht om de kijker te verleiden tot een ontdekkingstocht in hun architectonische denkwereld.

INFINITI 33 The Wall – sculptuur

Interesse? Contacteer ons
Polygons in a glass house – 2017
grisaille and sun burnt on glass
38 x 30 cm (12 x)
A Painters Home – 2015 –
oil on canvas 120 x 150 cm
VIUNAP – 2013 – FDM 3D print
68 x 94 x108 cm ed. 3 + AP